Fyzické cvičení

Cvičení, tedy námaha, zvyšuje množství neuronů a nových spojení mezi nimi, a to díky zvýšenému přítoku krve do mozku. 

Ovšem teprve mentální stimulace, cvičení samotného mozku, zajistí, aby tato spojení byla užitečná a mozek byl výkonnější. Z toho plyne, že teprve spojením fyzického a duševního cvičení dosáhneme skutečných výsledků a náš mozek zvýší svou "výpočetní schopnost". Nicméně již samotné fyzické cvičení má pozitivní vliv na duševní výkonnost. Prokázaly to desítky vědeckých studií. 

Jaké druhy cvičení jsou vhodné? Doporučuje se aerobní cvičení (tedy cvičení spíše vytrvalostního charakteru, mírná námaha delší dobu, nikoli jednorázová jako vzpírání nebo vrh koulí), alespoň 30 až 60 minut denně třikrát týdně.

Je řada zahraničních vědeckých studií, které podporují myšlenku, že extenzivní fyzická aktivita respektive určité druhy sportů jsou velmi vhodnou alternativní či doplňkovou léčbou (vedle medikace) pro děti s hyperaktivitou. Může se jednat o prostý fakt, že sportem unavené dítě lépe spí (např. lék Ritalin často způsobuje nespavost), existují ale i jiná vysvětlení. Cvičení zlepšuje pozornost a výkonné funkce, např. pracovní paměť či trvalou pozornost. Snižuje dětskou impulzivitu a napomáhá tak nepřímo ke zlepšení ve výuce. Důvodem může být, že při tělocviku se uvolňují endorfiny ovlivňující náladu, fyzická aktivita zvyšuje i hladinu dopaminu, norepinefrinu a serotoninu, což jsou látky, kterých má mozek s ADHD málo. Na základě těchto poznatků zavedly dokonce některé zámořské školy místo přestávek jízdu na rotopedu nebo cvičení pomocí nějakého nářadí, jinde začíná výuka dvacetiminutovým aerobním cvičením ke zvýšení pozornosti.